اوبونتو یک سیستم عامل کاملاً‌ آزاد و رایگان بر اساس گنو/لینوکس٬ همراه با پشتیبانی در سطح جامعه کاربران و خدمات تجاری و حرفه‌ای است. اوبونتو توسط اجتماع بزرگی از کاربران و توسعه دهندگان در سراسر دنیا توسعه داده میشود و ما از شما نیز دعوت می‌نمائیم تا به این اجتماع بپیوندید!

اجتماع اوبونتو بر اساس ایده‌های فلسفه اوبونتو که می‌گوید: نر‌م‌افزار باید آزاد و رایگان در اختیار عموم باشد٬ همچنین ابزارهای نرم‌افزاری مختلف می‌بایست به صورت سفارشی و به زبان محلی کاربران در اختیارشان باشند و کاربران مجاز باشند نرم‌افزار را بر اساس نیازهای خود سفارشی نموده و استفاده نمایند٬ شکل گرفته است.

این آزادیها موجب شده‌اند٬ اوبونتو اساساً با نرم افزارهای سنتی خصوصی متفاوت باشد. نه تنها ابزارها و نرم‌افزارهای مورد نیازتان رایگان هستند٬ بلکه شما مجاز خواهید بود نرم‌افزارها را مطابق نیازتان و بگونه‌ای که مایلید سفارشی نموده و استفاده نمائید.

اوبونتو برای استفاده به عنوان رومیزی و کارگزار (سرور) مناسب است. نسخه فعلی اوبونتو از معماری‌های سخت افزاری مختلف شامل انواع PC های Intel x86 و 64bit و همچنین ماشین‌های UltraSPARC T1 شرکت SUN و PowerPC شرکت Apple پشتیبانی می‌کند.

اوبونتو دارای بیش از ۱۶۰۰۰ بسته نرم‌افزاری است و هسته اصلی آن بر روی یک سی‌دی عرضه میشود. اوبونتو دارای انواع ابزارهای نرم‌افزاری از نرم‌افزارهای کاتب و صفحه گستردهٔ اداری تا کارگزارهای اینترنتی و ابزارهای مناسب برنامه‌نویسی است.

منبع : شاهوار دات نت

نكته جالب تر اينكه شما مي توانيد علاوه بر اينكه آن را دانلود كنيد ، CD‌ آن را از سراسر جهان سفارش دهيد و آن را رايگان درب منزل خود تحويل بگيريد !

+ توضيحات تكميلي به اين مطلب اضافه شد.

+ اضافه شد :

جهت دريافت CD رايگان سيستم عامل لينوكس اوبونتو ابتدا اينجا را كليك كنيد، در مرحله بعد بر روي گزينه سفارش سي دي رايگان يعني I want to request CDs of Ubuntu 7.04 (Feisty Fawn) كليك كنيد، اكنون در مرحله سوم شما بايد در اين سايت عضو شويد و براي خود يك اكانت ايجاد نمائيد، پس بر روي create a new account كليك كنيد، حالا جهت عضويت كافي است در قسمت E-mail address نشاني ايميل خود را به طور صحيح وارد كنيد تا لينك عضويت براي شما بلافاصله ايميل شود. اكنون با كليك بر روي لينك عضويت كه به ايميل شما فرستاده شده است مراحل ثبت نام خود را تكميل كرده و CD خود را سفارش دهيد. ارسال CD حداقل دو هفته زمان مي برد.

نكته مهم :

آدرس خود را به شكل لاتين وارد كنيد ، ذكر كشور و شهر و تلفن به همراه كد شهر و كشور الزامي است. به عنوان مثال اين آدرس را در نظر بگيريد : خيابان محمدي فر - كوچه ي ياس- پلاك 14 - واحد 5 كه بايد به اين شكل وارد نمائيد : Mohammadi Far ST - Yas lane - NO. 21 - Unit 5 و شماره تلفن كه بايد به طور مثال به شكل 009802122334455 وارد گردد.


» مشاهده سايت رسمي لينوكس اوبونتو
» سفارش سي دي و دريافت رايگان آن (حتي كشور ايران عزيزمان)
» راهنمای فارسی اوبونتو » سايت فارسي

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا